هوا

سلام

خوب دیگه ما به این هوا عادت کردیم ولی واقعا اگه این هوا بخواد بیشتر از یک ماه دوام بیاره خوب سخته دیگه، یعنی چیز میشه آدم حوصلش سر می‌ره همش باید توی خونه باشی یا توی لبت ( چقدر نوشتن کلمات انگلیسی به فارسی .... چیز .... می‌شه )امشب نمی‌دونم چرا اینقدر کلمه کم میارم.

عرضم به حضورتون که یکی از دوستان خوب ما که به تازگی به کانادا رسیده خیلی از دیدن محیط اطرافش چیــــــــ .................. ز شده ، آهان متحیر شده. اینه که .... البته بگم این دوست ما قبلا هم توی شهر زندگی می‌کرده ولی خوب حالا دیگه یه کمی احساساتی شده و شروع کرده به عکس گرفتن ، از گلاب به روتون دستشویی بگیرید تا عرضم به حضورتون که تلفن و اینا. برید توی یاهو بریفکیسش تا عکساشو ببینید:

http://uk.f2.pg.briefcase.yahoo.com/zamanife

دیگه عرض کنم که خب اینجا هیچ خبر خاصی نیست. دیشب با یکی از دوستان (جناب ای-هانگ،‌این حضرت والا از نوادگان پادشاهان چین هستند و متولد تایوان می‌باشند) رفتیم کنسرت هارپ (چنگ). واقعا جالب بود. هم صدای بسیار زیبایی داره و هم بسیار سخته نواختنش. (البته حتما هم باید خانم (دختر خانم!) باشید که بتونید چنگ بزنید!! ) و خوب می‌دونید که چنگ را با انگشت می‌زنند ( و نه با ناخن) اینه که پوست نوک انگشتای اونایی که چنگ کار می‌کنند یه کمی حالت خوردگی پیدا می‌کنه. یه زمانی توی قصه‌ها می‌خوندیم که اینقدر نواخت تا از انگشت‌هاش خون جاری شد، کاملا چی......زه  درسته. ببخشید اگه این اراجیف رو همینجوری که دارم می‌نویسم بخونید حس بیشتری نسبت به ::چیز؛؛ اش می‌گیرید ( همینجوری که دارم می‌نویسم یعنی ساعت ۱۲ نصف شبیه و هر چند دقیقه یه بار هم پلک‌هام روی هم سقوط می‌کنه . حالا هم که همش دارم خمیازه می‌کشم. یه نوشابه‌ی نصفه‌ هم اینجا گذاشته که هر چند دقیقه یه ذره‌شو می‌خورم. اوفوک هم صداش داره می‌یاد داره به ترکی یه چیزی بلغور میکنه فکر کنم داره با نامززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززدش حرف می‌زنه. ایندفه واقعا خواب رفتم......

در مورد تایوان، تایوان عرض کنم که دوم most educated minority  آهان، نه، اولین همون چیزی که انگلیسی نوشتم توی آمریکاست. یعنی بین تایوانی‌هایی که اینجا هستند بیشترشون تحصیل‌کرده هستند. دومیش هم مملکت عزیز خودمونه که همه‌ی تحصیلکرده‌هاش در رفتن اومدن اینجا. بنابراین اینجا اکثر ایرانی‌هایی که ببینید تحصیلکرده هستند.

هفته‌ی گذشته هم که سخنان مقام معظم ریاست جمهوری بود و دیگه این کانال‌های تلویزیونی خودشون رو کشتند. ۲۰ تا کانال همزمان به صورت مستقیم سخنرانی معظم‌له را پخش می‌کردند. البته یه فرقی با بعضی جاها (....)  داره که بعدش هم پاسخیه (داریم همچین لغتی؟) دمکرات‌ها پخش شد که پاسخ که چه عرض کنم کلکسیون فحش و بد وبیرا ه به جناب بوش بود. اینقدر بهش فحش دادند که برای اولین بار دلم به حالش سوخت. بالاخره دیگه مردم سرشون گرمه . ما چیزی از سیاست ننویسم که بهتره

مردم هم که خوب حال این سیاست‌مدارهای عزیز ما رو گرفتن. درستش هم همینه. اونا خودشون زبون خودشون رو می‌دونن. یه ساخت و پاختی میکنن و همه چیز به خوبی و خوشی حل می‌شه ( بعدش هم اسمش می‌شه مدیریت بحران! یا یه چیزی شبیهش) . فرقش با بقیه‌ی حالات اینه که قبلا برای اینکه این بحران جدی‌تر نشون داده بشه و امتیازات بیشتری از طرف مقابل گرفته بشه،‌یه مشت دانشجو هم رو میریختن وسط و یه مشت آدمی که نه سر پیازن نه ته پیاز کتک می‌خوردند و بازداشت و هزار تا بدبختی، اون بالا هم که یه عده دیگه سودشو می‌کردن ، این دفعه دیگه هیچ‌کی care‌ نکرد که چی به چیه.

این هفته سه جلسه معرفی دین بهایی توی دانشگاه بود. این دین جالبیه همه‌ی پیغمبر و خدا و اماماشون ایرانیند. نمی‌دونم سایتشون توی ایران بازه یا نه ولی در هر حال اگه حال داشتید www.bahai.org در موردشون یه چیزایی نوشته.

اوفوک دیشب از من پرسید چه قوانین جدیدی برای زلزله توی کشورتون وضع شده. به من گفت که بعد از آخرین زلزله‌ی فجیع ترکیه، کلی قانون وضع شده که باید همه خونه‌هاشون رو بیمه کنند و یه طرح مقاوم سازی خانه‌های ضعیف و از این حرفا... گفتم آره (ر رو با تشدید بخونید) بابا. تموم سیاست مملکت ما شده جیب ! فعلا دعوا سر پوله. جون مردم کیلویی چنده. یادم اومد دکتر الستی تهران ده سال پیش و الان رو با استانبول ده سال پیش و الان مقایسه کرده بود... از نظر وسعت و جمعیت شبیه هم هستند ، ده سال پیش هم مثل هم بودند . حالا یکی بیاد مقایسه کنه...

 

 آقا ما بریم که امشب ادله‌ی کافی هم برای جنابان نگاهبان فراهم شد که پس فردا ما رو از زندگی رد صلاحیت کنند. شب خوش

آهان فقط یه چیزی . یه سری این وبلا‌گها رو من نمی‌فهمم کی‌هستش یعنی اینکه اسمش کیه  . اگه یکی لطف کنه به من بگه من خیلی ممنون می‌شم این سیمبا و کوچولی تنهاو  میخ طویله و پپسی کولا و سیبک ترمز خوب یه کم سخته از اسم وبلاگشون فهمید که کی‌ هستند از خود وبلاگشون که بعضی‌هاش واقعا هم قشنگه یه کمی سخته فهمید یعنی راستش من که نفهمیدم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد