روزنوشت‌های یک ‌دی‌نی ۱۰- خاستگاهِ گونه‌ها

کتاب خاستگاهِ گونه‌ها اثر دی‌نی.

 

مقدمه‌ی مولف: من (یعنی دی‌نی) از بدو تولد تا به حال، گونه‌ها‌ی جان‌دارِ زیر را در این دنیا کشف کرده‌ام: (این مجموعه به تدریج کامل می‌شود) 

 

راسته‌ی ۱. خِشانَتــیان. (همچنین نامیده‌ می‌شوند: جـِـدّیان، اکثر آقایان به این راسته تعلق دارند.)

 این راسته شامل سه‌تیره‌ی  «بی‌ریشیان»، «نیم‌ریشیان» و «تمام‌ریشیان» است.


۱-الف: بی‌ریشــیان شامل گونه‌های: 

- نرم‌صورتان

- زبرصورتان (دیده‌ شده نرم‌صورتان پس از چند ساعت تبدیل به زبر‌صورتان شده‌اند و بالعکس. تحقیقات ادامه دارد)

 

۱- ب: نیم‌ریشــیان (اگر به من نزدیک شوند بدون استثنا گریه می‌کنم) شامل گونه‌های
- ریش‌پروفوسوریان

- سبیلــیان

- ریش ستاریان

- ریش‌دار-اَمّا-بی‌سبیلــیان

- چانه‌ریشیان

- ریش‌بُزی‌ئیان

 

۱-ج: تمام‌ریشــیان، شامل گونه‌های: 
- اندک‌ریشیان (ته‌ریشیان)

- اندازه‌ریشیان 

- انبوه‌ریشیان (بلند ریشیان)

 

راسته‌ی ۲-مهربانیان (اکثر خانم‌ها به این گروه تعلق دارند.)

۲-الف: کم‌آرایشـیان (شاملِ بی‌آرایشیان) شامل گونه‌های:
چادُریان 

- باروسریان

بی‌روسریان

۲-ب:غلیظ آرایشیان (یا پُرآرایشیان. اگر به من نزدیک شوند در اغلب موارد گریه می‌کنم)

 

۳- ماسک به صورتــیان (چون صورت دیده نمی‌شود بر اساس موی‌ِ سر دسته بندی می‌شوند)

۳-الف:‌ مو بر سریان (یا زُلفیان)

۳-ب: کله کچلیان

۳-ج: نیمه کچلیان

 

۴- مامانیان 

آنان‌که شب تا به سحر بر بالین من بیدارند. 

شامل مامان، مامان‌جون (مامانِ مامان)، مامان‌جونی (مامانِ بابا)، و دو عمّه.


۵- دی‌نی‌ئیان
شامل دی‌نی‌های فامیل. رابطه‌ی خوبی دارم باهاشان.

 

۵- بابائیان (همچنین نامیده‌ می‌شوند: شهرِبازیان یا سیکس‌ْفِلاگزیان six-flags)

 آنان‌که دی‌نی نزدشان بیشتر اوقات رها بین زمین و هوا چرخ می‌زند.




نوشته‌شده توسط :‌حنا