فرهنگ کار



دقیقا از چه زمانی «کار کردن» مخصوصا برای نوجوانان و جوانان توی کشور ما عار شده؟ 




پانوشت: در پایین تصویر چندتایی از آگهی‌هایی است که فرزندان هم‌سایه‌های ما  توی  بسایت محله می‌گذارند که در مدت تعطیلات تابستون بتونند با کارکردن بخشی از شهریه‌ی مدرسه یا دانشگاهشون رو بپردازند یا پس‌انداز کنند. هم‌سایه‌های گرامی ما - از روی بی‌ام‌و و بنز آخرین مدلی که سوار می‌شن - خیلی فقیر بیچاره هم به نظر نمیان. 


۱- ناتالی: مواظبت از کودک/ پرستار کودک/ کمک‌های دیگر

من ناتالی ‌ام. ۱۷ سالمه و سال آخر دبیرستان رو شروع  خواهم کرد. من الان مسافرتم (۲۴ ژوئن برمی‌گردم). دنبال چند تا کارِ‌ مواظبت از بچه [غیر دائم] یا پرستاری بچه [طبق برنامه‌ی منظم] ( دومی برای خانواده‌ای که احتیاج به کمک بیشتر داره) هستم. تا الان برای بیش از ۱۰ خانواده بچه‌داری کردم و بعضی وقت‌ها تا ۴ تا بچه را مراقبت می‌کردم. تجربه مراقبت از کودکان  تا سنین ۱۲ سالگی را دارم. تمام تابستون وقتم آزاده، و می‌تونم با هر برنامه‌ی شما خودم رو هماهنگ کنم. من گواهینامه‌ی مراقبت از بچه‌ی صلیب سرخ دارم [ اصولا شامل کمک‌های اولیه می‌شه که اینجا برای پرستار بچه خیلی‌ها لازم می‌دونن. مثلا اگه یه چیزی بیفته توی گلوی بچه یا حوادث دیگه.]. ماشین هم دارم و می‌تونم بچه‌ها رو سوار کنم. همچنین می‌تونم در کارهای دیگه‌ مثل تمیز‌کردن خونه، آشپزی،‌خرده‌کارهای دیگه‌ی خونه و غیره کمک کنم. عاشق گذروندن زمان با بچه‌ها و سرگرم‌کردنشون هستم. برای من پیغام بدید اگه خواستید.





۲- جکسون:‌دانشجوی دانشگاه آماده برای کار / خرده‌کاری‌ها

اسم من جکسون است و تازه سال سوم دانشگاه رو تموم کردم  و از بورسیه‌ی تحصیلِ خارج از کشور از بارسلونا به خونه برگشتم. تابستون خونه خواهم بود و به دنبال اینم که به خانواده‌ها در کارهای زیر کمک کنم:

- کارهای اداری (رشته‌ی من امور مالی است و در کار با نرم‌افزار اکسل و ورد و پاورپوینت حرفه‌ای هستم)

- پرستاری بچه‌ی پاره‌وقت

- رانندگی

-  جابه‌جا کردن چیزهای سنگین، اسباب‌کشی

- نگهداری از حیوانات خانگی

- کارهای متفرقه‌ی دیگه

من در تمامی این زمینه‌ها تجربه‌ی قبلی دارم و می‌تونم از افراد همین محله توصیه‌نامه بیارم. می‌تونید با من با شماره‌ی تلفنم تماس بگیرید. 

ممنون که من را در نظر می‌گیرید






۳- رانی:‌ کارهای متفرقه

سلام!‌ برای کارهای متفرقه روی من می‌تونید حساب کنید. اسم من رانی است و من دانش‌آموز سابق دبیرستان ---- هستم. من می‌تونم (تقریبا) هرکاری را انجام بدم. اگر احتیاج به کمک دارید برای تمیز‌کردن، نقل و انتقال کودک، کار روی حیاط یا هرچیز دیگه به من خبر بدید.


روز خوبی داشته باشید

رانی