تعلیمات دینی خردسالان


حنا به اصرارِ مامانِ حنا هفته‌ای یک‌ساعت توی یک کلاس تعلیمات دینی آنلاین مخصوص خردسالان شرکت می‌کنه.


-----------

[یک روز معمولی، حوالی ظهر]

من: حنایی!‌

حنا: بله بابا!

من: بابا چی‌کار داری می‌کنی؟

حنا: دارم نقاشی می‌کشم دیگه.

من: آفرین آفرین، حالا چی داری می‌کشی؟

حنا: دارم عکسِ خدا رو می‌کشم!

من [با عصبانیت]:  مامانِ حنا!‌ مامانِ‌ حنا!‌ کجایی...؟ این کلاس دینی رو میشه بگی از کجا پیدا کردی آخه؟ اصن معلومه این معلمش کیه؟؟


-----------


حنا: بابا!‌

من: بله عزیزم

حنا: میشه یه سوال بپرسم؟

من: بله عزیزم. صد تا سوال بپرس

حنا: چرا کتابِ قرآنِ کریم عکس نداره؟

من [با عصبانیت]:  مامانِ حنا!‌ مامانِ‌ حنا!‌   ...


-----------


حنا: بابا!‌ دیشب یه خواب دیدم.

من:‌ آفرین!‌

حنا: میخوای برات تعریف کنم؟‌

من:میشه بعدا تعریف کنی؟  اِه ... باشه. یعنی الان یه کم کار دارم. ولی باشه زود تعریف کن.

حنا: ببین رفته بودیم یه جایی که اون چیز بود ...  یه چیزی  ... یادم رفت اسمش رو ...

من:‌خوب توضیح بده چیه تا بهت کمک کنم کلمه‌اش رو پیدا کنی

حنا: آ آ آ .... اون چیزی که چارخونه چارخونه است مردم میرن از پشتش حضرتِ [...] رو می‌بینن. اسمش چیه؟

من: ضریح ؟؟!

حنا: بله بله. همینه.

من: ای وایِ من ....! حضرتِ [...] که شهید شدند! نمی‌شه دیدشون! چطوری بگم ....  [با عصبانیت]:  مامانِ حنا!‌ مامانِ‌ حنا!‌  ...







نظرات 3 + ارسال نظر
Mina چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت 21:40

God bless all the faithful parents! just wondering, is she supposed to learn your culture that belongs to another country and another time (1360s in iran). Or you should try to understand and communicate with her about the complex American culture that she will have to face in school soon?

زری .. یکشنبه 23 آذر 1399 ساعت 13:31 http://maneveshteh.blog.ir

فقط خوشبحال مامان حنا که به این درجه از یقیین در باب ضرورت دین رسیده اند.

علی چهارشنبه 19 آذر 1399 ساعت 06:43

آیا با چکیده اصول و قواعد اخلاقی که بشه از فرهنگ ها و آیین های مختلف گرفت و بچه رو با اونا بزرگ کرد کفایت نمیکنه یا باید حتمن یک آیین و دین مشخصی باشه ک پشتیبان و قوام دهنده به این اصول باشه.
وقتی توی سن کم در ذهن بچه مفهومی مثل خدارو(در حالتی ک خودمون وسط دو رودخونه گیر کرده باشیم البته در غیر این صورت به نظر میاد ایرادی نداشته باشه) میکاریم باید ببینیم توی آینده واقعن ب چ باری میشینه و چ ثمری برمیداریم و چ حاصلی برمیداره کودک؛ آرامش یا سرگردانی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد