مذهبیت

سلام

اولین نکته‌ای که می‌خوام بهش اشاره کنم اینه که اینجا (یعنی به طور کلی توی آمریکا اون‌طوری که من شنیده‌ام) مردم خیلی نسبت به اروپا مذهبی تر هستند. الان توی همین اتاقی که من توش نشسته‌ام دارم ۸ تا کلیسا رو می‌بینم ( تازه جهت پنجره‌ی اتاق من به سمت حومه‌ی بوستون هست نه به سمت مرکز شهر بوستون) 

من در مجموع تا حالا (یک ماهی که اینجا بودم ) ۳ دفعه دیدم که یه پسر دست یه دختر را گرفته باشه!!‌ منظره‌ای که توی ایران حتی توی دانشگاه هم خیلی متداول هست! حتی پارتی هایی هم که برگذار می‌شه خیلی به قول بچه‌ها خشک و خالی هست ( در مورد علل لزوم شرکت در پارتی‌ها بعدا خواهم نوشت) توی بارتی ‌ها شما باید حتما کارت شناسایی که تاریخ تولد شما را نشان بدهد به مسوولین پارتی ارایه کنید اگر سن شما از ۲۱ سال بیشتر بود یک دستبند زرد رنگ کاغذی ( منور) بهتون می‌دن بعد می‌تونید مشروبات الکلی مصرف کنید. در غیر اینصورت می‌تونید وارد پارتی بشید ولی اگر مشروبات الکلی بخورید و پلیس شما رو ببینه اونوقت ....

کسی حق نداره در ملا عام مشروبات الکلی بخوره ( مثل خیابان ها و سایر اماکن عمومی)‌اینا قانون‌های اینجاست. از جمله‌ قانون‌های دیگه اینه که اگه یه زن از یک مرد شکایت بکنه اول حاج آقا را دستگیر می‌کنند ( بدون مقدمه ) بعد به شکایت رسیدگی می‌کنند . بنابراین اینه که باید احترام خانم‌ها رو خیلی نگه داشت. فکر کنم قبلا گفتم که لمس کردن دست یک زن بدون اجازه‌ی او در صورت شکایت می‌تونه منجر به تا ۵ سال زندان بشه!! بنابراین که اینه دیگه...

تلویزیونشون فیلم‌های سینمایی را سانسور می‌کنه ( دیگه معروف تر از شبکه‌ی تی ان تی که نیست ) دیشب داشتیم با بچه‌ها فیلم وکیل مدافع شیطان رو می‌دیدیم. اینقدر این فیلم را تکه باره کرده بودند که اصلا موضوع فیلم را نمی‌شد فهمید من این فیلمو توی ایران هم دیده بودم ! ولی جالبه که وقتی به یه آمریکایی می‌گی می‌گه باید این‌کار و بکنند . صحنه‌های غیر مجاز را نباید توی شبکه‌های عمومی نشون بدند و فقط توی سینما یا شبکه‌هایی که مخصوص شده‌اند می‌توانند نشان بدهند. ( مقایسه‌کنید با برخورد مردم با سانسور در ایران!‌ و حتی در دانشگاه صنعتی شریف).

توی جو کاملا آزاد مردم کاملا منطقی فکر میکنند. قوانینشون هر چند که عجیب و سخت قبول می‌کنند یکی دیگه از قوانین اینه که صدای آهنگ حتی در ایام تعطیل بعد از ساعت ۱ بعد از نصف شب نباید بگوش برسه (‌البته خیلی سخت گیری نمی ‌شه) ولی وای به حالت اگه یکی به بلیس تلفن بزنه....

 

فقط یه نکته هم در مورد بارتی ها بگم که توی این مراسم مقدار معتنابهی مواد غذایی بیدا می‌شه که می‌شه به بهونه‌ی شرکت در بارتی غذای یک‌ماهتو بخوری...

بعدش هم بارتی یعنی اینکه میوه و کیک و ... می‌ذارن اونجا بعد ملت جمع می‌شن دور هم یه آهنگ هم می‌ذارن و ملت با هم صحبت می‌کنند ( حتی بعضی وقتا در مورد حل مسایل درسی !!!!!!!!!!!‌‌) اینجا ام آی تی هستش دیگه اینم بارتیشونه!

آقا به برو بچ سلام برسونید ( امروز سعی کردم به جای دری وری ( یا بقول شجاع .....) حرفای بدرد بخور بنویسم !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد