سلام

اگه این کامپیوتر لعنتی اجازه بده و سایت محترم پرشیان بلاگ هنگ نکنه امروز می‌خوام ۴ تا کلمه بنویسم. این کامپیوترو جرج تازه آورده ( تا حالا توی اتاق سانشون بوده!!!)‌سان یعنی پسرش که ۱ سالشه عکسش هم بک گراند کامپیوتره . کامپیوتر خوبیه ۳۲۰۰ و ا گیگ هم رم داره ولی مشکل هاردوری پیدا کرده و مدام هنگ می‌کنه حالا قرار شده این آمیت با کمپانیش تماس بگیره ببینه چکار می‌شه کرد....

عرضم به حضورتون که یه نکته‌ی جالبی که وجود داره اینه که اینجا هیچ چیز عجیب نیست. دیروز داشتم توی محوطه‌ی دانشگاه قدم می‌زدم ( هوا اینجا هنوز گرمه) و لباس آستین کوتاه هم پوشیده بودم . بعد یکی داشت از جلو می‌اومد شورت ورزشی پوشیده بود و یک کاپشن خفن زیپ کاپشنش رو هم بسته بود و کلاهشو هم انداخته بود روی سرش و بند کلاهش رو محکم بسته بود ( بالاتنه = قطب جنوب) من اصلا تعجب نکردم ( چون اینجا هیچ چیز عجیب نیست) ولی یه لحظه فکر کردم اگه توی ایران همچین قیافه‌ای دیده بشه چقدر توی چشم می‌زنه . آدم درست و حسابی هم بود و خیلی هم جدی داشت راه می‌رفت. اینجا لباس خیلی بی اهمیت هست. مردم خیلی راحت لباس می‌پوشند . کلی از بچه‌ها با دم‌پایی ( یا سرپایی!)‌میان سرکلاس . حتی بعضی از استادا با شلوارک میان سر کلاس. من تا حالا یه استادو دیدم ( البته از بین ۵-۶ تایی که زیاد می‌بینمشون)‌که بعضی وقتا کراوات بزنه. دانشجوهاهم که هیچوقت!

یه نکته‌ی دیگه مسلمونایی هستند که اینجا می‌بینیم. دیروز رفته بودم مسجد دانشگاه بعد اینا خوب بیشتر سنی هستند و از اون عرب‌های ((های رنک)). بعد یکیشون داشت وضو می‌گرفت شالاپ و شولوپ و پاچه‌هاشو زده بود بالا و دیگه وضعی که نگو و نپرس نمی‌شد از یک کیلومتری بهش نزدیک شد. اونم با چه وضع لباس پوشیدنی... داشتم فکر می‌کردم که چقدر این طرز وضو گرفتن برازنده‌ی این عرب‌هاست! اونوقت ایرانی‌های باکلاس ....

یه موضوعی که در بابت تروریسم یه کمی ( شاید هم خیلی )‌دردناکه اینه که مارو قاطی این عرب‌ها می‌کنند . به خدا من نژاد پرست نیستم ولی توی فرودگاه مثلا ما باید اسپشیال رجیستریشن می‌کردیم. چندتا ایرانی بودیم و یه عده عرب و ... تنها چیزیش که خجالت داشت این بود که ما باید کنار هم یه جا وای میستادیم و فقط می‌خواستم ببینید این عرب‌ها چه کار می‌کنند.

یه نکته هم در مورد  انگشت نگاری بگم که خوب اسپشیال رجیستراشین یعنی اینکه یه فرم پر می‌کنی و ازت عکس می‌گیرند و اثر انگشت. رفتارشون بسیار محترمانه و خوبه ( البته خوب مثل هر جایی آدم تا آدم هست دیگه بعضیاشون هم معطل می‌کنند) بعد اثر انگشت هم اینطوریه که یه دستگاه کوچک هست که انگشتتو آروم می‌ذاری روش ( اونهم فقط دو تا انگشت ) اون‌لحظه داشتم مقایسه می‌کردم که اینا چون مارو تروریست می‌دونم از ما اثر انگشت می‌گیرند اون هم چه باکلاس و تمیز و مودبانه و اونوقت ما توی کشور خودمون قدم از قدم برمی‌داریم باید تا آرنجمون رو بکنیم توی استامپ و ۵۰۰ جا رو انگشت بزنیم و کلاسه‌ی آثار انگشتان دست و پا رو تحویل بدیم. تازه استامپشم رو جوری می‌گیرند که تا دو ماه اثرش می‌مونه و با اسکاچ و سنباده هم پاک نمی‌شه ( انتخابات. اداره‌ی محترم گذرنامه.......) بعد تازه این اثر انگشتا هم کشکیه . توی اداره‌‌شون پرسیدم که سیستمش چجوری کار می‌کنه. آفیسرش کامپیوترش رو ران کرد و نشون داد که کامپیوتر اثر انگشت رو تحلیل می‌کنه و اگه تا ۸۰٪ شبیه‌ اثر انگشت قبلی باشد او کی هست وگرنه احتیاج به ملاحظات بیشتری داره ( می‌خوام بگم که آثار انگشتی که توی ایران می‌گیرند هیچوقت هم تحلیل نمی‌شه یعنی اصولا بدردی نمی‌خوره)

آقا امروز من عصبانیم بهتره دیگه چیزی ننویسم. ببخشید ما مخلص عرب‌ها هم هستیم ولی بعضی‌هاشون واقعا ... اینجا بعضی وقتا مسلمون بودن خجالت داره ( به خاطر رفتار و سر و وضع سایر مسلمونا نه به خاطر دیگه‌ای )

آقا ما مخلص همتونیم

واما پاسخ به نظرات:

۱- ببین من گفتم اینجا در مقایسه با اروپا مردم مذهبی‌تر هستند. نگفتم که دیگه اینجا همه راهبه هستند و ... (تازه کلی هم یهودی خفن داره)

۲- آقا اسمتونو بنویسید من ببینم مشکلتون چیه که تهمت‌‌های ناروا می‌زنید . دوست دختر کدومه؟ اصلا دختر چیه؟

۳- ناآرام رو هم نشناختم و توی یو آر الش هم پیداش نکردم

۴- یه عکس هم هستش که همون روزهای اول گرفتم ( ازم گرفتند)

http://web.mit.edu/game/www/images/2003.08.29.kayak/P8290002.jpg

برای اونایی که منو نمی‌شناسند من اون وسطی هستم که تی‌شرت زرد رنگ پوشیده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد